Khamis, 19 Disember 2013

CERITERA SATU : CITA CITA KU , ADAKAH AKU AKAN MENJADI CIKGU ?

         



      Assalamualaikum kawan , sihat ? Hari nie aku 19/12/2013 , Khamis , 10:37 pm . Aku mulanya aku menulis cerita tentang diri aku , haha . Sebenarnya , aku suka menaip , aku pun tak tahu kenapa ? , tapi memang aku suka lah , hehe . Eh , tapi tapi , aku tak suka membaca , eh genaa tuu ? , Arghhh , Pening ah pening ahh . hihi . Okay okay ! Serius nani serius ! -,- . Cerita aku pada malam ini adalah , tentang cita cita aku , sebenarnya aku nak jadi Nurse , sebab ? eh nak taw kah ? serius nak taw :O ? okay okay , sebab Nurse adalah 'BIDADARI DARI SYURGA' dan nurse jugak selalu menolong dan menjaga orang sakit , aku suka ambil berat dan jaga orang ni , tak tau la sebab apa . 


 Minat aku untuk menjadi Nurse , tak pernah behenti , tetapi cita cita ku , terhenti disitu , kerana aku dah mula dengan cita cita ku yang baru , iaitu 'CIKGU TADIKA' ! Haaaa tudiaaaa , kemaih dakk ? Hahaha . Okay apaa , taklah susah sangat kan . Cun gak kann 'CIKGU TADIKA' ni , *perasan .

 Haaa , ni aku nak mulaa ceritaa bab 'CIKGU TABIKA' pulak . Aku sekarang study di KOLEJ POLY-TECH MARA (KPTM) KOTA BHARU , LEMBAH SIREH , KELANTAN . Jadi orang kelate jap Bohhhhh ! Best sebenarnya jelajah tempat orang ni , tapi satu ja tak best , kenaa berpisah dan berjauhan dengan FAMILY aku . Emm , awal-2 punya memang susah nak terima tapi , ini jalan hidup aku , dan masa nih jugak lah kita nak merasa semua tuu , Betoi dak ? kan kan ? 

    


Ehh , tunggu jap , Rasanyaa macam dah lari tajuk jaa nih , emmm , aduhh , okayy , dekat mana tadi ? *lupa pulak . hihi .  Haaa , okayy mulaa ceritaa . Aku belajar di KPTM ni , Course , PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK . Sebenarnya Course ni baru jaa ditubuhkan , dan kami jugak lah budak-2 yang baru ambil Course ni . Best belajar Course nih , Belajar seperti budak budak . Tak semua lah yang belajar macam budak budak , ikut MP jugak laaa .  Jangan terkejut okay kalau aku cakap 'LELAKI PUN AMBIK COURSE NI' . Wooo ! *Terkejut dopp ? HAHA . Mulaa mulaa agak pelik , yaa memang pelik , tapi lamaa lamaa okay lah , tapi yang pelik sempai sekarang aku taktau , depaa semuaa tu nak jadi pediaa nanti . hehe . 

Insyaallah , suatu hari nanti aku akan menjadi CIKGU TADIKA , dengan izin ALLAH , AMIN . Doa-2 kan lah wahai sahabatku dan pembaca-2 blog aku ;) SELAMAT MALAM . SEKIAN , ASSALAMUALAIKUM :)

1 ulasan:

  1. hi sis, saya sebenarnya dapat kos ni juga di kptm. tp masih lg ragu ragu nak pergi atau tak. boleh tak sis cerita sedikit sedikit mengenai kos ni di kptm? harap sis dapat membantu ;)

    BalasPadam